Til Menu
Lev Som Jesus
af Kenneth Copeland

Men han gav afkalld, idet han tog en tjeners skikkelse på og blev mennesker lig.
Filipperne 2:7.

Sandheden om dette vers er ikke rigtig gået op for de fleste mennesker. De tror fejlagtigt, at Jesus var i stand til at udføre undere, udføre mirakler og leve over synd, fordi han havde guddommelige kræfter, som vi ikke har. Således har de aldrig rigtig stræbt efter at leve, som han levede.

"Åh," siger de med stor ydmyghed, "jeg kunne aldrig leve, som Jesus gjorde. Han havde trods alt en fordel. Han var Gud!" De er ikke klar over, at da Jesus kom til jorden, opgav han frivilligt den fordel, idet han levede sit liv her, ikke som Gud, men som et menneske. Han havde ingen medfødte overnaturlige kræfter. Han havde ingen evne til at udføre mirakler, før han blev salvet af Helligånden som beskrevet i Lukas 3:22. Han udførte undere, ikke ved sin egen kraft, men ved Faderens kraft, idet han sagde: "Faderen, som bor i mig, han gør gerningerne" (Joh 14:10).

Og når han bad, bad han ikke som en guddommelig, der havde myndighed som Gud, men som en mand, der vandrede lydigt med Gud. Og som Hebræerbrevet 5:7 siger: "Han's bønner blev ikke hørt på grund af hans guddom, men på grund af hans ærbødighed for Gud" (The Amplified Bible).

Jesus, Guds guddommelige søn, tilsidesatte guddommens privilegier og kræfter for en tid og levede som et menneske på jorden. Når du først forstår det, vil det absolut begejstre din sjæl! Hvorfor? For det betyder, at du som et genfødt Guds barn, fyldt med den samme Helligånd, som Jesus var, har samme mulighed for at leve, som han levede på jorden. Faktisk er det præcis, hvad han har til hensigt. I Johannesevangeliet 17:18 sagde han til Faderen: "Ligesom du har sendt mig til verden, har jeg også sendt dem til verden" (The Amplified Bible).

Jesus har sendt dig til verden for at leve, som han levede. Gennem den nye fødsel har han gjort dig i stand til at bytte Adams syndige natur ud med Guds syndfri natur.

Han har givet dig evnen og kommandoen til at leve over synd, at leve i fællesskab med Faderen, at forkynde evangeliet, at helbrede syge, at oprejse døde, at uddrive dæmoner og at gøre disciple.

Når du først indser det, vil du kaste de lænker af tvivl, der har holdt dig tilbage. Du vil begynde at leve, som Jesus havde til hensigt, at du skulle leve – ikke som en synd-ramt søn af et faldet menneske, men som et genfødt barn af den Højeste Gud. Så vil de omkring dig faktisk begynde at se Jesus – i dig.

Skriftlæsning:

1 Johannes 3:1-8.
1. Se, hvor stor en kærlighed Faderen har vist os, at vi må kaldes Guds sønner og døtre; og vi er det,
Derfor kender verden ikke os, fordi den ikke har kendt Ham.
Joh. 1:12, 16:3, 17:25. Rom. 8:16.Ef. 1:5. GUD'S KÆRLIGHED 1 Joh. 4:8-11. KENDE 1 Joh. 3:10.
2. I elskede, nu er vi Guds børn, og det er endnu ikke åbenbaret, hvad vi engang skal blive
men vi ved, at når Han* åbenbares, skal vi [som Guds børn] blive lig Ham, for vi skal se Ham, som Han [virkelig] er.
Matt. 5:8. Rom. 8:14ff. 1 Kor. 15:49. Gal. 3:26, 4:6. Fil. 3:21. Kol. 3:4.2 Pet. 1:3. ENDETIDEN (1 Joh. 3:2-3), 4:1-6. GENKOMST Judas v:14.
3. Og enhver, der har dette håb til Ham, renser sig selv, ligesom Han er ren.
Joh. 17:19. 2 Kor. 7:1. 1 Pet. 1:15f. HÅB.
4. Enhver, der gør praktiserer] synd, begår dermed lovbrud [overtræder, bryder Guds (Moses) lov], for synd er lovbrud.
1 Joh. 5:17. SYND (1 Joh. 3:4-5), 3:8-9.
5. Og I ved, at Han åbenbaredes i synlig skikkelse, blev menneske, for at Han skulle tage bort vores synd på sig; og der er ikke synd i Ham.
Es. 53:4,9,12. Joh. 1:29, 8:46. 2 Kor. 5:21. Hebr. 4:15. 1 Pet. 2:22,24.
6.Enhver, som bliver i Ham [lever og forbliver i fællesskab med og i lydighed mod Ham], synder ikke;
enhver som bevidst eller med fuldt overlæg (praktisere) synd. Ingen, der (jævnligt) synder har hverken
set Ham eller kendt Ham [anerkendt, set Ham, eller har haft en erfaringsmæssig oplevelse af Ham].
1 Joh. 3:9, 2:4. Rom. 6:14. 3 Joh. v:11.
7. Børnlille, lad intet menneske bedrage og føre jer på afveje. Den, som praktisere retfærdigheden
[ved tro er i overensstemmelse med den guddommelige vilje i formål, tanke, og gerning, og
lever et konsekvent samvittighedsfuld liv], er retfærdig, ligesom Han er retfærdig.
1 Joh. 2:29, 3:10. Ef. 5:6. 2 Joh. v:7.
GUD'S RETFÆRDIGHED Åb. 15:3-4. RETFÆRDIG Åb. 19:8. RETFÆRDIGHED (1 Joh. 3:7-10), Åb. 22:11.

8. Den, der gør synd [som praktiserer onde gerninger], er af djævelen’ [har sin karakter fra den onde];
for djævelen har syndet [overtrådt den guddommelige lov] fra begyndelsen. Derfor blev Guds Søn åbenbaret,
for at Han skulle tilintetgøre [ødelægge, ophæve virkningen af] djævelens gerninger [er gjort].
1 Mos. 3:15. Joh. 8:44, 12:31, 16:11. DJÆVLEN 1 Joh. 3:8ff, 5:18. ÅBENBARING 1 Joh. 4:9.
SYND 1 Joh. 4:10. ONDE GERNINGER 1 Joh. 3:12. GUD'S SØN 1 Joh. 4:9f. MESSIAS ÅBENBARING

Daglig Andagt 23
OP